top of page

היתרונות בהליך הגישור

גישור הוא שיטה אלטרנטיבית ליישוב סכסוכים שבו צד שלישי ניטרלי, המגשר, מאפשר תקשורת ומשא ומתן בין הצדדים כדי לעזור להם להגיע להסכמה הדדית מקובלת. ישנם מספר יתרונות לשימוש בשיטת הגישור ליישוב סכסוכים:


1. הליך רצוני:

הגישור הוא הליך רצוני ולפיכך כל הצדדים המעורבים חייבים להסכים להשתתף בו. אופי רצוני זה של ההליך מוביל לעתים קרובות לאווירה יותר שיתופית ועם נכונות לשינוי בתפיסות הראשוניות שבהן אוחז כל צד.


2. שליטה והעצמה:

הצדדים שומרים על שליטה על תוצאות הסכסוך. שלא כמו בהליכים בבית המשפט שבה שופט הוא זה שמקבל החלטה סופית עבור הצדדים, בהליך הגישור מאפשר לצדדים להשתתף באופן פעיל בגיבוש החלטה משותפת אשר עונה על הצרכים והאינטרסים שלהם.


3. סודיות:

הליכי הגישור הם בדרך כלל חסויים. חיסיון זה מאפשר לצדדים לדבר בחופשיות ללא חשש שהצהרותיהם ישמשו נגדם בהליכים משפטיים עתידיים. גם מאפיין זה מאפשר תקשורת פתוחה וכנה בין הצדדים אשר מסייע בפתרון הסכסוך.


4. חסיון:

ההליכים בבתי המשפט הנם בדרך כלל פתוחים לציבור, כלומר כל אדם יכול להיחשף אליהם. לעומתם, הליכי הגישור הנם בדרך כלל חסויים והדבר נתון לבחירת הצדדים. חשיבות לעניין זה מתעוררת בעיקר בסכסוכים בתוך המבנה העסקי הקיים או בסכסוכים אישיים.


5. חסכון וגמישות בזמן:

הגישור הוא לרוב מהיר יותר מאשר הליך של תביעה בבית המשפט. בנוסף, הצדדים יכולים לקבוע את פגישות הגישור במועדים שנוחים להם ובדרך כלל ניתן להגיע להחלטה בפרק זמן קצר יותר בהשוואה להליכי בית המשפט שהנם בדרך כלל ארוכים.


6. שמירה על מערכת יחסים תקינה בין הצדדים:

הליך הגישור מתמקד במציאת בסיס משותף ופתרונות אשר יהיו מקובלים על שני הצדדים. מאפיין זה יכול לעזור לשמר מערכות יחסים בין הצדדים והגופים הקשורים אליהם. עניין זה חשוב במיוחד במצבים שבהם קיים צורך באינטראקציות מתמשכות, כגון בסכסוכים משפחתיים או כאשר הצדדים ממשכים לקיים יחדיו מערכת עסקית.


7. גמישות:

הגישור מאפשר פתרונות יצירתיים וגמישים שאולי לא יהיו זמינים באולם בית המשפט. המגשר יכול לעזור לצדדים לבחון אפשרויות וחלופות שונות שעשויות לתת מענה טוב יותר לאינטרסים שלהם.


8. חוסר רשמיות:

הליכי גישור הם בדרך כלל פחות פורמליים מהליכי בית משפט. למאפיין זה של הליך הגישור קיימת חשיבות רבה יותר משנדמה שכן המסגרת הבלתי פורמלית יכולה לתרום לאווירה רגועה יותר המייצרת שיתוף פעולה בין הצדדים ומקלה עליהם בתקשורת ובאופן זה במציאת בסיס משותף לפתרון המחלוקות.


9. סיפוק:

מכיוון שהצדדים למחלוקת משתתפים באופן פעיל בתהליך קבלת ההחלטות, יש להם דעה על התוצאה ואף נדרשת הסכמתם לתוצאה, הרי שהם לרוב מדווחים על רמות גבוהות יותר של שביעות רצון מהתוצאות בהשוואה להחלטות שמוטלות על ידי שופט.


10. התאמה תרבותית:

הליך הגישור הנו מטבעו הליך גמיש ומשכך במקרים מסוימים שבהם הצדדים מגיעים מרקע תרבותי ייחודי, הרי שניתן להתאים את הליך הגישור לאופי התרבותי של הצדדים כך שפתרון הסכסוך, לרבות ההליך עצמו, יבטא נכון יותר את העדפות התרבותיות של הצדדים.


חשוב לזכור כי על אף שלהליך הגישור יתרונות רבים, עדיין אין הוא מתאים בכל המקרים, והצלחתו תלויה בעיקר בנכונות הצדדים לנהל משא ומתן בתום לב ובנפש חפצה.


** משרדנו מנהל הליכי גישור בהסכמה בסכסוכים רבים ומורכבים ועל שמו רשומים הצלחות רבות.

20 צפיות2 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

8 טיפים לבחירת מגשר טוב להסכם הגירושין שלך

גירושים הוא ללא ספק אחד החוויות המאתגרות ביותר בחיים. בתוך סערת הרגשות, ניווט במורכבות המשפטית של הליכי גירושין עשוי להיראות כמשימה בלתי אפשרית ובמקרים רבים מדובר גם בהליך יקר מאוד. משכך אין זה מפתיע

דברים שצריך לדעת על הסכם הקצאת מניות

הסכם הקצאת המניות קובע את התנאים וההגבלות של הקצאת המניות בחברה, לרבות ההצהרות הדרושות למשקיעים בדבר מצב החברה וההצהרות הדרושות לחברה בדבר יכולת המשקיעים, והוא עשוי לכלול, בין היתר, את הנושאים המרכזיי

בית המשפט קבע בפסק דין עקרוני כי אין מקום להגיש תביעה כנגד קבלן/יזם לפני שהבנייה מסתיימת

בפסק דין אשר ניתן ביום 17.8.2020 על ידי בית המשפט בחיפה התקבלה עמדת משרדנו ונקבע העיקרון לפיו אין מקום להגיש תביעה כנגד קבלן/יזם לפני שהבנייה הסתיימה. משכך, התביעה כנגד לקוחת המשרד - חברה קבלנית מוכרת

bottom of page